Saturday, February 19, 2011

sToRy i DiDn'T kNoW.....


aku pasti yg aku bergitu menyukai dan menyintainya sejak kali pertama aku melihatnya, ketika semua org menganggap aku spt bhn ketawa mrk, hny dia menghampiri aku dan menghulurkan tangan utk membantu aku, ini bkn kali pertama dia melakukan hal itu, ttp berkali-kali. disaat dia memberitahu aku yg dia suka bersama aku dan ketika dia menyatakan jika dia ingin menyanyi hny dgn aku dia akn lakukan hal itu. kata-kata itu bergitu tlh memgubah kehidupan aku dr sorg gds yg lemah dan mudah dibuli kpd yg lebih yakin akn diri sendiri...semua ini adlh krn die,ttp disaat aku bertemunya dan meluahkan perasaan aku sbnrnya pdnya bkn shj kwn ttp lebih dr itu,dia mula menjauhi aku dan sukar bg aku utk bertemu dgnnya,aku tdk pasti knp, dan mengapa dia bertindak sdmkian....dia tdk menjawab ya atau tdk jua bg jwpn aku ini...ttp aku masih menunggu di tempat yg sm aku melihatnya dgn hrpn dia akn berikan jwpn yg jelas....
shg pd satu hr, disbkan aku sering kali menunggu kehadirannya aku tlh jatuh sakit, dan apbl aku membuka mata, semua rakan aku ada disitu melawat aku, tp aku masih tdk melihat kelibatnya. airmata aku hampir menitis stp kali bayangan wajahnya muncul didlm stp mimpi aku. aku hampir hilang kawalan diri stp kali aku merinduinya. dan pd satu malam, ketika aku duduk ditepi tingkap dan menitiskan airmata,dia muncul dgn memegang bahu aku, aku hampir memeluknya ketika itu, aku bergitu merindui kehadiran ini. tp dia lngs tdk menoleh kpd aku, tdk berkata apa-apa selain drp dia menyatakan dia dtg bertemu aku krn dia rs bosan dan tiada apa yg dia nak buat selepas krj,kata-katanya mungkin terlalu kejam, ttp aku hny melemparkan senyuman pdnya dgn menyatakan kehadirannya kesini sdh ckp bg aku. aku jg meminta agr dia melupakan shj kata-kata aku kpdnya sblm ini, jwpn yg aku inginkan jg, aku tdk ingin lg dengar diketika itu. aku cuba kembali bemesra dgnnya ttp dia lngs tdk spt apa yg aku hrpkan itu. aku sememangnya keliru dan buntu knp keadaan ini berlaku dlm hubungan kami. sblm dia meninggalkan aku sekali lagi, dia meminta aku tdk meluahkan prsaan aku kpdnya lg dan dia jg tdk mahu aku menyalah anggap akn kebaikannya terhadap aku sblm ini, krn dia menyatakan apa yg dia lakukan kpd aku hnylah prsaan kesian dia terhadap aku, dan tdk prnh lebih dr itu. aku cb menahan airmata aku ketika kata-kata itu dilemparkan kpd aku dr mulutnya. sebaik dia berkata demikian,dia sgr melangkah prg, ttp aku hny menyatakan selamat tinggal kpdnya shj ketika itu bersama snyman. sebaik dia meninggalkan aku disitu, aku mula menangis dgn sesungguhnya spt sudah tiada esok lg bg aku ketika itu. kesakitan aku semakin bertambah-tambah..bagaikan sebijik peluru sdg menembusi diri aku ketika itu.
dlm keadaan sedemikian, aku sgr berlari keluar dr bilik tersenut dan cb mendapatkannya kembali krn aku masih tdk jelas dgn sgl cerita yg telah diciptanya atr aku sblm ini.aku berlari keluar tnp arah tuju sehingga disatu sudut, aku mengalah dan hny mampu terduduk dan menangis. dlm aku keadaan sedemikian,dia kembali dtg pd aku dan memeluk aku dr arah belakang, dia turut membisikkan kpd aku, bhw aku hrs berhenti dr bersikap demikian, dia jg meminta aku tdk menyintai dia sedemikian, sblm dia prg tnp membenarkan aku melihat pdnya, dia mencium dahi aku, dan dia prg utk selamanya.....wlpn aku menangis airmata darah sekalipun ketika itu, dia tdk akn kembali lg kpd aku.....
setelah bbrp tahun berlalu, aku masih tdk prh dpt melupakannya...kisah yg aku tdk tahu akn dirinya adlh, dia akn meninggalkan aku dan dunia ini slm-lamanya...sb itu...apa yg berlaku atr aku dgn dia, adlah pkr yg aku jg tdk ingin mengetahuinya lg....
-THE END-

0 comments:

Post a Comment